Lilla Islin

Läser igenom alla ”mina” bloggar på fredagarna och finner till min stora förskräckelse att Islin inte orkade kämpa längre, hon valde det enda som återstod – döden.

Jag har, som så många andra, följt Islin i flera år, följt hennes krig mot Livet, hennes krig mot sina demoner och djävlar. Ibland var hon med i våra galna skriverier och barrundor på Aftonbladets Blogg, ibland skrev hon om sitt mörker och blottade sin ångest. Tidvis har hon kunnat ta sig upp njutit av Livet, men alltför många gånger har hon fallit i hålen som blivit allt djupare, allt mer skrämmande. Det känns så jävla onödigt, hon var så ung, bara i början av sitt liv. Hur kan Livet vara så grymt och ge en enda liten flicka så mycket ångest?

Hon kämpade, som hon kämpade! Hon försökte hitta lusten, hitta förmågan att leva, men Livet blev henne övermäktigt. Nu behöver hon inte våndas längre, nu behöver hon inte slåss längre. Jag känner mig bestört över att hon valde döden, men jag har förståelse för att hon inte orkade.

Lilla Islin.

3 Responses to Lilla Islin

  1. pluppa skriver:

    Det var bra skrivet.
    Så fruktansvärt är det och jag är förbannad på psyk,öppenvård,soc
    för jag vet att dom kunde gjort mycket mer.
    Jag saknar henne och hon kommer alltid ha en plats i mitt hjärta.
    Kram/Pluppa

  2. pluppa skriver:

    Jaa,visst hade hon mycket emot sig.
    Träffade henne senast för två månader sedan.
    Vi åt lunch i hennes nya,fina lägenhet.
    Vi hade en fin dag ihop.
    Har ju sett på nära håll hur hon blivit behandlad,därav min ilska.
    Men jag vet ju att hon också haft fina,bra stunder,där vi skrattat
    och inga sorger funnits.

Kommentera

