Överlever denna november också

Börjar känna mig som en eremit, kulturell eremit. Det enda jag har gjort senaste tiden har varit att jobba, träna och plugga. Inte sett på några nya bilder, inte läst skönlitteratur, inte lyssnat på musik. Jag har dragit ner mitt sociala liv till ingenting, jag har några enstaka vänner som jag träffar. Delvis har det varit medvetet, delvis omedvetet – jag tror att jag har försökt hitta ett sätt att leva med mig själv, trivas med mig själv, acceptera att Livet är så här nu.

Men nu börjar det kännas lite torftigt. Jag behöver näring, jag behöver input AFK. Så i morgon ska jag på författarkväll på biblioteket, Anna Jansson, deckarförfattare kommer och talar. Inte för att jag har läst mer än en av hennes böcker, men det kan vara trevligt att lyssna på henne ändå. Till helgen ska jag försöka hitta någon film att se, gå på bio alltså – eller på någon utställning, det pågår säkert något någonstans. Mellan alla dessa kulturella aktiviteter ska jag jobba med att sammanställa statistik – vår lilla C-uppsats börjar bli klar.

Jag kommer att överleva det här årets november också.

2 Responses to Överlever denna november också

  1. topoftellus skriver:

    Anna Jansson är bra ja.

    2/3 av månaden har gått, du klarar detta fint. Lägg in en prilla extra så går det som smort.

Kommentera

