Låtsas att jag förstår

Köket börjar ta sig nu – kaklet är borta, diskmaskinen och diskbänken är på plats. På måndag kommer rörkrökaren och fixar dit blandaren och installerar diskmaskinen, sen ska Handyman göra finishen på bänken. Var iväg och beställde kakel idag – till det hutlösa priset av 950 kr! Det är kul att renovera när det är så små ytor, kostnaderna blir inte så höga. Funderar faktiskt på att lägga klinker på golvet i köket, det blir nog inte så dyrt, det heller.

Köket under arbete

I morgon blir det karateträning hela dagen – först ska jag instruera nybörjarungar, sedan blir det två katapass på raken. Vi har hemmaläger för en gångs skull, slipper åka iväg. Sen har jag en liten plan på att jobba lite med SPSS … vi bearbetar våra data med SPSS, det blir bättre och snyggare diagram och tabeller än med Excel. Och så slipper man tänka så mycket, det är bara att välja rätt metod från listan, behöver inte räkna alls! Jag gillar inte de där konstiga formlerna med krumelurer, roten ur och kvadrering till höger och vänster – mycket enklare att välja ett Chi2-test från rullgardinsmenyn. Förhoppningsvis lär jag mig att förstå de statistiska beräkningarna så småningom.

Till dess får jag göra som jag brukar – jag låtsas att jag fattar.

Kommentera

