Att drömma är gratis

Ett veckoslut med mycket karate igen; det har varit kataläger på hemmaplan. Dessutom råkade det vara min lördag för barnträningen så det blev en hel del träning. Resten av tiden har jag hängt framför datorn och försökt förstå SPSS utan att bli så mycket klokare. Irriterande att ha ett bra statistikprogram men inte förstå hur man får ut data … irriterande är förresten inte rätt ord, det är rent ut av förbannat frustrerande!

Morgondagen är en semesterdag igen – måndagar är ju så trista, måndagar i november är extremt trista så jag har valt att deleta dom från min arbetskalender. Känns riktigt bra att inte behöva jobba på måndagar. Ibland när jag funderar på att gå ner i arbetstid så har jag tänkt att det blir måndagarna jag kommer att skippa. Jag skulle lätt ha råd med att gå ner till 80%, det skulle bli en dag i veckan. Kanske alternera mellan ledig fredag och måndag – då skulle jag få långhelg varannan vecka. Tål att funderas på till nästa höst, kanske redan till sommaren.

Att drömma och planera ledigheter kostar inget.

Kommentera

