Borrproffs

Klev upp redan vid halvniotiden i morse, inte för att jag ville utan därför att rörkrökaren skulle komma på förmiddagen. Blandaren till diskbänken samt diskmaskinens vatten och avlopp skulle ju kopplas in. Det blev lite mer jobb än beräknat, han fick göra om lite, men det trodde han att bostadsrättsföreningen skulle stå för. Vi ringde ordföranden, men han visste inte … men det brukar vara så att fram till avstäningsventilerna är det bostadsrättsföreningen som står för kostnaderna. Firman gör en ordentligt specificerad faktura som jag betalar först och försöker sedan få från föreningen. Men allt blev inkopplat och nu har jag rinnande vatten i köket igen, det har varit lite bökigt att hämta vatten från badrummet.

Tog en snabbsväng till Ikea och inhandlade två tavelhyllor till, nu har jag på båda sidorna om köksbordet så det spelar ingen roll vilken sida jag sitter på – jag har alltid något trevligt att titta på. Uppsättningen gick fort – jag satte upp dom precis likadant som på andra sidan, det var bara att mäta och ta fram vattpasset, borra och skruva. Jag börjar bli riktigt bra på att sätta upp saker, synd bara att väggarna nu är fulla med grejer när jag är så bra på att borra och skruva. Det är en hylla till som ska upp, i hallen ovanför dörren, jag ska ha routern där, då slipper jag dra nätverkskabel runt hela lägenheten. Jag har faktiskt eluttag däruppe vid dörren, jag bad elkillen sätta dit en så att jag skulle slippa strömkabeln. Just nu sitter det en provisorisk hylla där, jag behöver en lite djupare så jag kan gömma kablarna. Men det blir bra när jag hittar rätt hylla.

Tavelhyllor

Provisoriska hyllan ovanför dörren.

 

One Response to Borrproffs

  1. Ken skriver:

    Det är bra att tänka i förväg, jag missar ibland den biten.

Kommentera

