Pysselrapport

Pysslat med diverse hushållsgöromål idag – tvättat lakan, strukit örngott och handdukar, klätt hyllor med hyllpapper. Det sistnämnda var jobbigast, det var sånt picklande i hörnen och vid låsen, jag svor en hel del över mina idiotiska idéer under arbetets gång, men det blev fint när det var klart. Nu behövs bara lite remsa på hyllkanten, sen är arbetet fulländat – i det skåpet. Det finns några skåp till, men jag har inte tålamod att ta alla på en gång.

Jag gillar hemmapyssel numera, jag gillar att hitta nya lösningar för vardagsbestyren. Jag väntar för närvarande på att min micro ska säcka ihop så att jag kan köpa en ny, en lite mindre. Då kan jag omplacera micron och få ännu mer arbetsyta, tänkte ha micron i mellanhyllan på bänken. Den nuvarande micron är några centimeter för hög, irriterande nog. Ett tag funderade jag på om jag skulle lära mig att leva utan micro igen, men det blir nog svårt. Inte för att jag tillagar eller värmer mat så ofta i den, men den är bra att ha till att smälta choklad och bär.

Bänken med prylar

Micron i mellanhyllan?

Undrar vad jag hittar på för jätteintressant pyssel i morgon så att jag kan skriva ett vansinnigt intressant inlägg om det sedan. Jag anar ju att ni alla mina läsare väntar med spänning på mina rapporter om hur jag fixar i mitt fantastiska hem.

Eller inte.

3 Responses to Pysselrapport

  1. Ken skriver:

    Har du riktiga hyllband då? Har för mej att vi har såna liggandes någonstans i röran.

  2. Ken skriver:

    Enl G har vi en liten låda, så du kan spara pengar där.

Kommentera

