Korta dagar

I princip allt inför julen är avklarat; chokladhyllan är mer än full, skinkan är i kylen och julklapparna inhandlade. Nu återstår bara att städa på fredag … eller så gör jag det efter jul, det är ju då jag är ledig. Möjligen kan jag städa ur köket och bära ner allt pryttel som är kvar efter köksrenoveringen, det ligger en massa saker överallt. Fast nu har sakerna legat så länge att jag inte längre snubblar på dom, jag kliver över skyddspappersrullen automatiskt och aktar målarfärgshinken likaså.

Tre dagar kvar att jobba. Som tur är blir dagarna kortare och kortare ända fram till fredag, sedan vänder det.

2 Responses to Korta dagar

  1. Ken skriver:

    Du har missuppfattat det där, eller försök med det på jobbet. ”kortare”

Kommentera

