Skön hemmakväll

En skön lördag – låg länge idag och njöt av tillvaron, sedan en snabbis ner på stan. Letade efter lite kläder, men hittade bara en tröja så jag fick nöja mig med det. Var egentligen ute efter en lite längre tunika, men färgerna var inte riktigt i min smak i år. Det har varit hemskt mycket orange nu och jag har ju precis kommit över min orangea period – då när jag var sugen på organge för två-tre år sen var det ett helsike att hitta det. Nu tycks allt vara orange. Nu känner jag att jag dras till gula och bruna nyanser – även militärgrönt känns bra. Men det finns naturligtvis inget sådant nu. Så jag får fortsätta att leta.

Dottern var iväg till Handymans Fjälla och åt middag så jag hann med att plocka undan och dammsuga soffan från katthår medan hon var borta. Konstigt att det blir så mycket mer stök bara för att en person till finns i hushållet. Vårt sovrum – vi delar på mitt sovrum – är numera fyllt av kläder och väskor, trots att jag har tömt en garderob åt henne väljer hon att ha alla grejerna i sin stora resväska som ligger på golvet så jag kan snubbla på den. Katten är lite förvirrad också – han vet inte riktigt var i sängen han ska ligga nu när det är människor på båda sidorna. Han har också svårt att bestämma sig för på vems Macbook han ska ligga, så han byter plats hela tiden.

Nu väntar en skön hemmakväll, vi ska bara sitta och mysa med var sin Macbook i knät, småprata och blänga på teve samtidigt.

2 Responses to Skön hemmakväll

  1. Islandsmamman skriver:

    Haha, stackars Chili-Nisse. TVÅ Macbook på en gång! 🙂

Kommentera

