Antingen eller

Vaknade i morse vid 4-tiden och fick springa till hemlighuset. Sedan satt jag där fram till 11-tiden, med avbrott för några besök i sängen. Kan ha varit hamburgaren jag åt igår kväll efter träningspasset, stannade på en hamburgarebar och käkade. Det var inte gott heller. Jag är en av de lyckliga som sällan kräks, jag till exempel har aldrig haft vinterkräksjukan, men däremot rinner saker rakt igenom mig när magen ballar ur. Som jag skrev så kräks jag sällan, senast var nog … i onsdags när jag körde för tufft på karaten, före det var det nog två år sedan, när jag gjorde personbästa på fem kilometer.

Kvällen har tillbringats, förutom ätande, med att försöka komma igång att läsa studien som vi ska opponera på. Det har varit jobbigt att nästan-läsa, det är mentalt jobbigt att nästan läsa, det är nästan mer jobbigt än att verkligen läsa. Därför sitter jag nu och skriver ett totalt värdelöst inlägg och försöker förtvivlat komma på något jag kan skriva om, bara för att slippa läsa. Men hur jag än tänker kommer jag inte på någonting som jag skulle kunna berätta och skriva om, jag har ju inte gjort någonting idag förutom allt annat än läst.

Antingen tar jag nu och ordnar lite i bokhyllan; skönlitteratur (både H, He och Hce) för sig, facklitteratur (D, I, O, R och V) i egen hylla, tidskrifter längst ner och cd-skivorna på sina hyllor i alfabetisk ordning efter artistnamn.

Eller så sätter jag mig och läser så jag har det gjort.

4 Responses to Antingen eller

  1. Ken skriver:

    Sorterar du enl biblioteksmodellen? ..wow

    • Ninja Ister skriver:

      Lite ordning bör man ju ha bland sina böcker. Faktiskt så har jag lite ordning, skönlitteratur och lyrik för sig, historia och filosofi för sig osv. Inte enligt bibliotekets system, men närapå. Annars hittar jag ju inte det jag söker.

  2. Lena skriver:

    Hej Ninja Ister! Ser att du har Ludmilla som en utav bloggarna du följer. Jag följer henne med, men blev aningen konfunderad när jag av en slump hamnade på Linneas pappas blogg.

    http://sagan-om-saga.blogspot.se/?zx=242d44372fb99229

Kommentera

