Till Lonesome Runners Lov!

Alltså, löparklubben jag är med i – Lonesome Runners på Facebook – är världens bästa löparklubb! När jag känner mig lite lat och inte kommer iväg, då läser jag bara en stund på Lo-runners facebooksida och löplusten kommer. Det bästa är att man slipper springa tillsammans i köttvärlden, jag springer Lonesome, men har några att byta tankar med. Många, många av mina löprundor hade inte blivit av om jag inte hade haft min klubb.

Vad man diskuterar där, undrar ni nyfiket nu. Jo, vi diskuterar allt om löpning och kring löpning.

Om man kan springa med gipsad underarm, om intervaller är bättre än backar. Om hälsenan kommer att göra ont länge till, hur man gör utfallssteg för att bli starkare. Råd om vilken färg på tröjan som är lämpligast och snabbast (orange), kompressionskläders förmåga att hålla celluliterna och stilen. Härliga kilometerskryt – från nybörjaren som klarar en kilometer till långdistanslöparen som har tagit sitt morgonpass på ett par mil. Bilder av leriga backar som någon slitit sig uppför, blodsmak i munnen, slagsmål med asfalten. Hur man knyter skorna, vilka skor som är bäst (fivefingers!) vilken puls- eller GPS-klocka som är mest prisvärd, vad man bör äta och dricka under ett långlopp.

Och i maj ska jag springa Göteborgsvarvet, mitt första och enda lopp. Och naturligtvis i klubbens kläder – löparkjol och orange t-shirt.

Kjolen - tröjan är en som jag har på jobbet, den vägrar jag att springa i ute, helt fel färg.

Löparkjolen med snygg text på rumpan.

T-shirten på bilden är helt fel, den har jag bara inomhus på jobbet. Ute har jag alltid min orangea.

Kommentera

