Svart bälte

Dagarna går och det känns bättre för varje dag, åtminstone säger jag det till mig själv, jag vet inte hur mycket jag lurar mig själv till att tro det, men det gör inget. Vissa självlögner är nödvändiga.

Hydran börjar ge sig, huvuden som försöker sticka upp kickas ner på en gång, utan pardon. Förebygger med en hel del fysisk aktivitet – om det så är bara några push-ups, en kort promenad eller en löptur.  Jag läser texter som ger näring, ord som lindrar. Jag talar med människor, jag hämtar energi från de som är mina vänner.

Nu är det bara smärtan och skammen över det självförvållade nederlaget som är kvar. Jag släppte garden medvetet, trodde i min enfald att jag var så jävla bra. Och stryk fick jag.

Men jag ska ha svart bälte i det här också.

2 Responses to Svart bälte

  1. Islandsmamman skriver:

    Ninja Ister.
    Svart bälte i karate.
    Leg. Hydradödare
    😉

Kommentera

