Jag är älskansvärd

För nio år sedan, den 16 april 2004 träffade jag min Älskade för första gången. Det blev ett magiskt veckoslut, allting bara var rätt, allting stämde – vi hade svårt att slita oss från varandra därefter. Det var hormoner som i tonåren, närmast besatthet i början! Men vi njöt av det, vi var vuxna och gjorde som vi ville.

Det blev dryga sex år fulla med kärlek, frustration, ilska, sorg. Mest kärlek. Hela tiden, även i de mörkaste stunderna.

För två år sedan, 15 april 2011, sänkte vi hans aska i jorden.

Det har varit år av sorg, ilska, bitterhet, meningslöshet.

Bitter? Arg?

Jepp. Jag är full av bitterhet ibland, andra dagar är jag rasande på Livet, ibland förstår jag inte hur jag ska orka gå vidare.

Men.

Jag känner också en stor tacksamhet till Livet som visade mig hur bra en relation kan vara. Tacksamhet över att jag fått älska och bli älskad.

Jag är älskansvärd.

2 Responses to Jag är älskansvärd

  1. Schwester skriver:

    Ja, det är du.

Kommentera

