Exemplarisk

I morgon blir det en arbetsdag igen, ser fram emot det. Jag har varit hemma och försökt läka min själ, läka det som läkas kan. Det kändes inte riktigt smart att arbeta med människor när jag själv kände mig så trasig  – jag tror inte jag hade kunnat dra på mig empatidräkten ordentligt.

Så  jag har försökt läka min själ. Jag har sprungit, jag har simmat, jag har promenerat, jag har talat med människor, jag har tittat på bilder, jag har skrivit, jag har varit och lyssnat på musik  live – ja, jag har gjort allt man ska för att komma tillbaka efter ett sådant bakslag.

Jag är en exemplarisk patient.

6 Responses to Exemplarisk

  1. kyrkis skriver:

    Och du känner att du genom att vara exemplarisk mår bättre?

  2. Islandsmamman skriver:

    Ticking all the boxes.
    Det känns skönt att ha lite av en to-do-lista att ta till när man är låg. Det blir hanterliga projekt. Förståeliga. Varje avverkad kilometer/lyft kilo/lyssnad sång brukar ju vara ett litet, litet steg närmare balans/harmoni/ja till slut glädje.

    Och erfarenheten. En tröst för ett tigerhjärta måhända men ändå. Om man har varit nere i källaren flera gånger har man ju till slut lärt sig att man KAN komma upp igen även om trappan känns oändligt brant och lång.

  3. Badaren skriver:

    Du visade ett oerhört gott omdöme i och med din kommentar gällande mitt dramaturgiska mästerverk. Följaktligen bör du därför ses som ett föredöme.
    Ja tillsvidare i alla fall!

Kommentera

