Strax dags

Lite väl gott om tid på Arlanda idag, men jag hade att välja mellan att strosa runt igår på kvällen eller idag på morgonen då tiden på Rest&Fly-rummet är 10 timmar. Så jag klev upp strax efter 6 och tog det lugnt innan det var dags för frukost efter säkerhetskontrollen. Kaffe och choklad är inte fel, någonsin. Lugnt och stilla efter säkerhetskontrollen, skönt att inte behöva trängas med en massa folk.

Därefter har jag promenerat – mätte ut 250 steg och gick fyra gånger fram och tillbaka med raska steg, vid varje vändning gjorde jag utfallssteg med handbagaget (5-6 kg) på raka armar, därefter tog jag några rundor till. Jag försökte hålla mig lite utanför människors synfält först när jag gjorde utfallsstegen, men efter första rundan sket jag i det. Varför skulle det vara mer pinsamt att göra utfallssteg än dricka sig full, vilket några redan har lyckats med? Dessutom är det ingen som känner mig här – de får gärna tro att jag är en galning, det bjuder jag på.

Strax är det dags att sitta i dryga nio timmar.

2 Responses to Strax dags

  1. Islandsmamman skriver:

    Haha, precis. Helt klart mindre galet att göra utfallssteg än vara packad redan klockan 7 på morgonen. 😉

Kommentera

