Läser igen!

Började dagen med en löptur, talade om för kroppen att det minsann inte var något morgonpass eftersom det var eftermiddag i Sverige. Det gick riktigt bra – 40 minuter sammanlagt på asfalt och lite öken. Värmen hade inte hunnit bli allt för besvärande, det var bara kring 25°C vid 8-tiden i morse. Det är lite väl varmt att springa på eftermiddagen då temperaturen ligger kring 35°C.

Här sprang jag

Här sprang jag

En stund i poolen och lite läsning i solen fulländade förmiddagen – sen blev jag tvungen att gå in, jag nös och ögonen började rinna. Först trodde jag att jag hade fått en förkylning, men det är nog allergi för jag blev bättre inomhus, speciellt efter intag av antihistaminer.

När Dottern kom hem från skolan drog vi iväg och unnade oss både pedi- och manikyr på en salong som drivs av asiat-amerikaner. Jag har lite svårt att hänga med i språket här, än svårare blir det när det talas asiatisk-engelska – jag fattar noll! Men Dottern översatte, så jag fick rätt färg på tånaglarn utan några blommor på. Ett Starbucksbesök gjorde eftermiddagen än mer trevlig, trots att jag fick brain freez när jag drack min Mocca Frappucino alltför snabbt.

Färg på tånaglarna

Färg på tånaglarna

Avslutade dagen med lite hämtmat från Panda Express – det är snabbmat som bäst; spänstiga grönsaker och välkryddade kött- och kycklingrätter och till mycket bra priser!

Känner mig nöjd och belåten med dagen, har till och med läst ut en bok och börjat med nästa – det var evigheter sedan jag hade ro att läsa så bra som nu. Senaste åren har det bara blivit kvällsläsning, det är nog flera år sedan jag läste så intensivt som senaste två dagarna, jag tror jag tappade förmågan då när min Älskade blev sjuk, all skönlitteratur miste sin tjusning då. Sedan dess har jag i princip bara läst biografier och facklitteratur, i små doser på kvällarna.

Men nu känns skönlitteratur riktigt trevligt igen, kan det vara så att Livet börjar återvända på riktigt nu?

Kommentera

