Semestervarande

Härliga dagar med sol, bad och böcker. Det är så skönt att kunna läsa igen, jag har saknat att försjunka i en bok, saknat att kunna stänga av allt och bara försvinna i en annan värld. Så nu blir det en läs-semester, synd bara att jag inte kan sitta så länge i solen än, huden är alldeles för vintervit för det. Skyddsfaktor 30 gäller på solkrämen, annars bränner jag min ömtåliga hud. Men det går alldeles utmärkt att sitta i skuggan – eller inne i det luftkonditionerade huset.

En och annan löptur blir det också, i morse var jag ut vid 8-tiden och sprang, måste ju försöka hålla mig i form inför Göteborgsvarvet. Det var redan 25° (i skuggan) och eftersom jag inte tog vatten med mig var det bara att springa med munnen stängd och tänka på sura godisar för att inte bli alltför torr i munnen. Det var så pass varmt att jag inte blev svettig – solen torkade bort svetten direkt. Men jag sprang 45 minuter med mina fina Fivefingers – och hoppade i poolen när jag kom tillbaka. Poolen är inte så där jättevarm nu, bara kring 18-20° så det är svalkande att ligga i vattnet. Inte som på sommaren då vattnet är nästan lika varmt som luften.

Vad jag gör mera? Inte så mycket – njuter av tillvaron med Dottern och Amerikanen, äter och dricker lite emellanåt.

Precis så här ska en semester vara.

Kommentera

