Löpning som belöning, lust och tillfredsställelse!

Tänkte ta den sista löpturen före Varvet, men när termometern visade +25° klockan 5.45 på morgonen fortsatte jag att sova, valet var inte alls svårt. Det här med att anmäla mig till lopp ska inte bli en vana, det har jag bestämt mig för, det tycks inte främja min löpning alls utan känns mera som en kvarnsten runt halsen.

Jag vill inte ha löpningen som ett måste, jag vill ha löpningen som belöning, lust och tillfredsställelse

Löplusten har minskat för varje vecka och jag har känt mig missnöjd då jag inte har kommit upp i rätt tempo och tillräckligt långa sträckor. Jag vet att jag klarar springa halvmaran, frågan är bara om mitt artrosknä vet? Det har varit en bra period just nu, men det börjar kännas svårt att gå nedför trappor igen, speciellt dagen efter ett löppass.

Jag vill inte ha löpningen som ett måste, jag vill ha löpningen som belöning, lust och tillfredsställelse!

Men att avstå starten är inte heller ett alternativ – jag har betalat anmälningsavgiften, tåg och hotell – det är alldeles för mycket pengar att kasta i sjön. Det kan hända att jag inte tar mig i mål, sannolikheten är rätt hög, men jag tänker inte spoliera flera veckors löpning med att till varje pris ta mig i mål – jag kan ju faktiskt njuta en stunds löpning och sedan se Göteborg!

Jag ska inte ha löpningen som ett måste, jag ska ha löpningen som belöning, lust och tillfredsställelse!

 

Kommentera

