Sockerfrossa

Dagen började med långsam uppvakning, gick ett par timmar i mocken* och bara njöt av att vara hemma. En tanketakts löptur på en timme fick upp aptiten och jag åt en stadig brunch bestående av helstekt (8 timmar i ugnen) kotlettrad. Funkar utmärkt som frukost, lunch eller middag – jag kommer att ha mat till tisdag lunch.

Beslutade mig sedan för att ta en promenad till stan och köpa en glass. Funderade länge på var jag skulle köpa glassen och vad för glass jag skulle välja. Mocca har god hemmagjord glass, men de serverar glassen ur pappersbägare med plastsked – och det är ju lite som att halsa ett årgångsvin direkt ur flaskan. Så jag bestämde mig för vanlig GB-glass på Coffehouse by George – de har kulglass och våfflor. Men, men. Det blev en besvikelse. Hon kunde inte packa de tre glasskulorna (pecan+kola och dajm) rätt i våfflan, en av kulorna (dajm) lossnade och föll i backen. Dessutom var våfflan lite seg och alldeles för söt.

Då jag inte fick i mig så mycket socker som jag hade tänkt mig, planerade jag in ett besök på Coop där de har lösgodis från Karamellkungen. De har bra omsättning på godiset och allt brukar vara färskt. Jag skulle slå på stort och köpa hela sex stycken vaniljfudge och äta upp allihop på raken, helst en och en halv i munnen hela tiden. Tyvärr visade det sig att vaniljfudgen var slut. Inte ens på lagret hade de mera, jag tvingade en av expediterna att gå och titta. Men nej.

Jag får hålla mig nöjd med sockret från de två kulor glass jag ändå hann få i mig och prova lyckan nästa söndag igen.

*morgonrocken

Kommentera

