Slöa idag

En söndagförmiddag i slöhetens tecken. Hade en plan att kliva upp tidigt för att komma ut på en löptur på förmiddagen, men när jag hörde regnet stängde jag av väckarklockan och drog mig till halvtio-tiden. Katten försökte få upp mig flera gånger för att få mat, men jag stod emot hans kärvänliga puffningar och till slut gav han sig och la sig brevid mitt ansikte och sov, han också.

Det är kanske lika bra att inte springa idag, känner av knät efter gårdagens promenader – det blev närapå en mil sammanlagt igår. Det verkar som om knät mår sämre av promenader än av löpning, steget är ju helt annorlunda vid gång än vid löpning. Jag har försökt att ha alla slags skor vid promenader och det bästa verkar vara mina remsandaler eller tygskor med tunn sula – lite barefoot-feeling vid gång också. Det känns märkligt att ha en träningssko på foten numera, känns nästan stövelaktigt att ta på Nike Lunarglides – de som kändes så lätta och tunna när jag inhandlade dom för tre år sedan!

Jag ska prova med att slöa idag – jag har ju några böcker att läsa och filmer att titta igenom så jag klarar mig.

Kommentera

