Inte nog med vispgrädde

En alldeles vanlig lördag har det varit.

Kom upp i skaplig tid och njöt av frukosten (kaffe, kaffe och ännu mer kaffe) innan jag tog mig ner till stan på cykel. Inhandlade svenska jordgubbar och vildsvinssalami på torget, käkade brunch på gården och tog sedan en promenad i solen, för att få bort stelheten efter gårdagens löprunda. Det var så skönt ute att när jag väl kom hem efter en dryg timme till fots låste jag upp cykeln och tog en timme på cykeln också.

Enda molnet på lördagshimlen var det kalla kaffet med vispgrädde från Coffehouse by George – inte tillräckligt kall, inte nog med vispgrädde. Varför envisas jag med att gå dit?

Kommentera

