Ösregn och ömmande rumpa

Igår vaknade jag till strålande solsken och skyndade mig in i duschen för att vakna ordentligt. Efter att jag hade duschat och gjort mig klar för dagen satte jag på mig löparkläderna och stack ut. Jag kunde inte låta bli, trots att jag hade löpförbud två dagar till. I rena glädjeyran sprang jag 8 kilometer med rehabjogg – dvs sprang 3 minuter och gick därefter 2 minuter. Och vaden höll hela vägen!

Vädret fortsatte att vara vänligt, solen sken och vindarna värmde så jag tog cykeln och tog mig några timmars cykeltur i stan, stannade på fik och köpte mat som kunde ätas ute. Jag ville inte gå in, men jag ville inte heller lägga mig på en strand och det var för hett att sitta ner i stan. Så jag cyklade, cyklade och cyklade mera – det måste ha blivit flera mil innan jag tillslut hamnade hos Väninnan på kolonin. Sen var det hem för en dusch och lite stilla tevetittande och den perfekta dagen var över.

Idag vaknade jag till ösregn och ömmande rumpa.

7 Responses to Ösregn och ömmande rumpa

  1. Schwester skriver:

    Så härligt! Bra att vaduslingen höll.

  2. Malde skriver:

    Skönt att vaden höll! Själv har jag inlett semestern med träningsvärk. Ska tillbaka till plågoinstansen (=gymmet) i morgon förmiddag 🙂

    Väntar otåligt på min nya cykel…

  3. queenias skriver:

    låter som en underbar dag.. 😀 Själv cyklade jag faktiskt två mil förra veckan – utan vana, utan växlar, nästan utan luft visade sig.. 😀

    Men jag var nöjd.. 😀 ha det bäst.. Q.

  4. KEN (@Kenz_se) skriver:

    Är inte på Twitter (bara en inlogg), har skickat ett mail till dig. Kanske två tom.

Kommentera

