Störd av snarkningar

Chili-Nisse Jansson, även kallad Kattskrället, väcker mig ofta på nätterna. Han lägger tassen någonstans i mitt ansikte och jamar. Jag brukar gå upp på toa och sedan lägga mig igen, jag somnar alltid om. Härom natten blev jag irriterad och vaknade till riktigt ordentligt. Började fundera på varför han gör så.

Sedan gjorde jag ett test. Jag la mig på sidan, som jag brukar och han la sig framför mitt ansikte. Allt var lugnt, han slöt ögonen och började sova. Då la jag mig på rygg och höll andan en stund och snarkade till så där som de som får andningsuppehåll på natten gör. Och mycket riktigt – han la tassen på min kind och jamade. Jag la mig på sidan – och han la ner sig, han också.

Han blir störd i sin sömn av mina andningsuppehåll och snarkningar.

10 Responses to Störd av snarkningar

  1. Bitte K skriver:

    Vad bra att han ser till att du sover på bästa sätt. Han kanske t o m gör att du behöver sova färre timmar för att få vila ut ordentligt. 🙂

  2. Anna skriver:

    Kul!
    Fast han är nog mest avundsjuk över att du spinner så högt och vill veta vad du tänker på.

  3. Islandsmamman skriver:

    Mamma snarkar. Minns när hon sov över hos oss för många år sen när vi bodde i en liten etta.
    Maken förstod inte varför jag bullade upp med alla mjukdjur och kuddar som fanns i hela lägenheten. När morsan satte igång sågverket förstod han. Jag kastade en kudde eller nalle, hon tystnade, vi somnade om och så höll vi på hela natten. En gång fick jag gå upp och hämta hela arsenalen och börja om på nytt.

    Jag har nästan slutat snarka sen jag gick ner i vikt. Antagligen en av de stora orsakerna till att jag inte vaknar trött som ett gammalt mögligt täcke längre.

    • Ninja Ister skriver:

      När vi var ett gäng och bodde i samma rum på vandrarhem berättade de andra att jag hade blivit bombaderad med diverse saker. Jag sov, med öronpropparna i. Märkte inget.

  4. Hehe. Lite gulligt att katten pysslar om dig.

  5. hemblogg skriver:

    Katter är inte dumma, ibland får jag känslan av att de flinar i mjugg åt oss.

Kommentera

