Spara och Slösa

Senaste dagarna har varit ett enda strulande med mobiler. ajFånen slutade att ladda så jag fick ta fram gamla HTC:n, köpa en adapter till micro-sim-kortet och använda den gamla mobilen med sprucken skärm. Men det gick att ringa med den och i nödfall även uppdatera status på Twitter och FB. Men idag kom den nya skönheten – ajFån 5. Och så smidigt det var att kopiera över den gamla mobilen till den nya via säkerhetskopian i iCloud! Men, smakar det så kostar det. Nu blir det inga fler inköp av dyra saker före jul, det är helt klart.

Fast – jag har ju faktiskt sparat en massa pengar också; jag fick Handymannens gamla bil, den är körbar till och med september månad. Om jag hade hyrt en bil så länge hade det ju kostat massor – alltså har jag sparat en hel del på det. Och jag har fått användning för parkeringsplatsen som jag fick 1:a juli, efter två års köande. Det hade ju varit slöseri att ha en parkeringsplats utan bil!

Jag är en mångfacetterad kvinna – både Spara och Slösa i ett!

Kommentera

