Kattskinn ligger nära till

Jag har varit ute idag. Medan jag lapade sol har kattskrället passat på med små kräkningar här och där; två rejäla blaffor på sovrummets heltäckningsmatta och en långsmal på vardagsrumsmattan.

Varför, varför kan inte katter kräkas på golvet? Det händer liksom aldrig att det hamnar på golvet, aldrig. Och ju ljusare matta, desto större är sannolikheten att det är just där katten väljer att kräkas. Och när det är på den färggranna vardagsrumsmattan så lyckas han lägga sina spyor så att jag trampar rakt i dom.

Ibland funderar jag på att göra kattskinn av honom.

One Response to Kattskinn ligger nära till

  1. Anna skriver:

    Jag vet hur det är. Och det räcker inte alltid med en matta utan de börjar som sagt gärna på en för att sen gå vidare och kräkas resten på nästan. Sa jag att jag bara har vita mattor?

Kommentera

