Stor jäkla Mercedes

Sent igår kväll (söndag) landade vi äntligen i Phoenix. Väskorna var välbehållna och vi hittade bussen till hyrbilscentret, turligt nog kom vi precis i tid för att hinna få personlig service så att jag slapp att tala med en skärm och telefon, det är jobbigt nog att förstå allt de säger på utrikiska.

Jag hade bokat och betalat för en Dodge med sju sittplatser, men då vi valde att även ta GPS så frågade hon om vi ville uppgradera oss kostnadsfritt till en Mercedes GL450 och hon visade en bild. Jag tyckte att bilarna såg likadana ut och frågade henne varför jag skulle vilja uppgradera och hon himlade med ögonen och glodde på mig som om jag var helt galen och utbrast  -But it’s a MERCEDES!

Så nu kör jag omkring i en stor jäkla Mercedes och förstår inte hälften av alla knappar och pryttlar som det finns i den. För det första hittade jag inte växelspaken, sen var det sätesjusteringen, därefter sidospeglarna, men efter någon minut hade vi med gemensamma krafter lyckats starta bilen och mata in adressen i GPS:en och jag kände mig mäkta stolt när vi hittade på första försöket.

I morgon styr vi kosan till Grand Canyon via Sedona och sedan vidare till Las Vegas. I en stor jäkla MERCEDES.

1 Responses to Stor jäkla Mercedes

  1. rutigt skriver:

    Njut av bilen. Hoppas du vinner i Vegas så att du köper en likadan i Sweden (1 000 000 sek) 86 000 $ in US. Den skulle passa fint på parkeringsplatsen. /Ken

Lämna en kommentar