Strax hemma

Vi hittade till flygplatsen I Phoenix och bilen lämnades oskadd. Incheckningen på flygplatsen gick inte smärtfritt, Väninnan blev bara incheckad på planet till Chicago inte från Chicago till Stockholm, vi skulle behöva gå till SAS incheckning i Chicago för att få hennes boardingcard.

Det är lugnt, tänkte vi – två timmar i Chicago skulle räcka bra och vi landade faktiskt 15 minuter före utsatt tid. Men. Sen blev vi stående i 45 minuter innan vi kunde kliva av – på fel terminal dessutom. Det blev till att springa. Åt fel håll först, naturligtvis, men så småningom hittade vi flygplatståget som förde oss till rätt terminal.

Där gällde det att hitta SAS och checka in, turligt nog var vi sist så det var ingen kö … däremot hade Väninnan förlorat sin plats brevid mig och skulle bli seatad vid desken. Säkerhetskontrollen gick snabbt som tusan, trots att jag hade glömt att tömma väskan på dryck.

Väl framme vid gaten fick hon sin plats – inte bredvid mig utan 20 rader bort. Så småningom kom en ung man och satte sig bredvid mig och jag frågade artigt om han kunde tänka sig att byta plats. –Nä, han ville sitta vid fönstret, sa han, men då tog jag på mig mina hundögon och suckade – That’s okay, varmed han smälte och gick med på bytet.

Den långa flygresan gick över förväntan, jag sov minst fem timmar så jag känner mig pigg och glad, det kan hända att jag orkar hålla mig uppe till kväller och slipper alltför mycket jet-lag. Fötterna är dock rejält svullna, trots stödstrumpor – sov ju så tungt att jag inte kom upp en gång i timmen för att göra tåhävningar.

Avklippta stödstrumpor.

Avklippta stödstrumpor.

Nu sitter vi på tåget mot Gävle. Alldeles strax hemma med andra ord.

One Response to Strax hemma

  1. madonnan skriver:

    Vad bra med såna ögon!
    Låter som om resan varit lyckad, får läsa ikapp lite.

    Välkommen till Sverige! Kram

Kommentera

