Sent tåg och tidig ankomst

Nyttjade SJ:s tjänster idag igen. Skulle åka med tåget 12:14 till Stockholm och hade planerat allt väl; sluta ungarnas träning en kvar tidigare, köra hem bilen och promenera till stationen. Lillebror skulle hämta mig vid Centralen vid tågets ankomst 13:40.

Jomenvisst.

Vid elvatiden kom ett SMS – tåget beräknades vara 120 minuter försenat. De föreslog att jag skulle ta det tidigare tåget, som skulle ha gått 10-tiden men också var sent och skulle avgå 11:55. Mitt tidsschema sprack naturligtvis, men turligt nog var Rappa Rosas barn på min träning idag och hon erbjöd mig skjuts så jag hann precis till det tidigare tåget, som alltså också var sent.

Så jag anlände till Stockholm 13:35 – fem minuter före den ursprungliga beräknade tiden. Fast mitt tåg var 120 minuter sent.

Kommentera

