Lite tomt är det allt

Eldiga Elviras mamma blev alldeles förtjust i Chili-Nisse när hon var här förra gången Elvira var här och när jag frågade om de kunde tänka sig att ge Chili-Nisse ett nytt hem så svarade hon ja. Jag har ju haft så dåligt samvete många gånger – han har varit hemma hela dagarna ensam, jag har kommit hem och vänt och iväg igen. Vad är det för liv för en katt? Även om katter är solitärer så vill de ha någonting som lever omkring sig, de vill ha sällskap, de vill ha något att vara nyfikna på.

Så jag bestämde mig och drog iväg med Chili-Nisse i fredags. De bor i ett stort hus på landet, med trädgård och skogen gränsandes mot tomten. Chili-Nisse blev varmt välkomnad av människorna i huset, däremot var hans blivande fruar, två kattfröknar, lite avvaktande. Den ena var närmast fientlig, den andra bara fräste lite, men Chili-Nisse visste hur kattdamer ska tas – han ignorerade dom och gick omkring och undersökte huset istället. Det kändes bra att se honom så nyfiken och alla de nya människorna såg ut att gilla honom.

Det kändes lite vedmodigt att lämna honom där, men det kändes bra också – han har fått ett hem där det finns folk som gillar honom och två andra katter (som inte gillar honom) att umgås med. Så det var med lätt hjärta jag lämnade honom, det kändes som ett lyft i hans liv.

Men det är lite tomt här hemma nu. Det är det allt.

4 Responses to Lite tomt är det allt

  1. Frida skriver:

    Riktigt snygg blogg!! Bor också i Gävle, blev förvånad då jag såg att du också gjorde det för hade ingen aning haha! 😀 Kolla gärna in min blogg också på Wrida.se! 🙂

    Ha det bra!

  2. Reba Meadows skriver:

    Smulan heter min egenuppfödda katt. Haha, hon var så liten, som en liten smula! Det är bara henne jag har kvar just nu. Jag döpte henne när jag gick i ettan, och då fick hon heta Bus-Smulan. Men eftersom det är lååångt och svårt att säga fick det bli Smulan. Tror inte jag direkt skulle döpa henne till det om hon föddes idag. Men nu heter hon Smulan, och det skulle kännas konstigt med ett annat namn :-)Sedan hade vi en mycket speciell katt, vår första, som tyvär avlivades nyss. Hon hette Thyra. Det namnet fanns ju inte med på listan, men det är ganska vanligt, eller? Det hette hon när hon kom till oss som kattunge.När Thyra fick sin första kull (med bland annat Smulan i) så fanns det 5 katter. En av dom fick heta Kasper. Vi tyckte det passade honom, han var väldigt nyfiken och tuff. Haha.

Kommentera

