För att jag vill och kan

Tisdag idag. Det betyder ett kort löppass på löpbandet under lunch, bara 20 minuter, men oftast jobbiga 20 minuter, försöker hålla lite högre tempo än vid de längre utomhuslöpen.

Idag fick jag lov att tala mig själv till rätta flera gånger, redan efter fem minuter var jag beredd att kliva av, det var så jobbigt. Medan Ynklig-Ister våndades och klagade tog Ninja Ister itu med peppningen;

Det är faktiskt jag som bestämmer hastigheten.
Det är faktiskt jag som bestämmer tiden.
Det är faktiskt jag som väljer att springa.

Sedan ökade jag tempot rejält under en minut, benen pinnade på av bara den och flåset tog nästan slut, men därefter kändes det tidigare tempot rätt behagligt.

Jag springer för att jag vill och kan.

Kommentera

