Meningslöst igen

En märklig vecka det här; bara fyra dagar på jobbet och ingen karateträning. Känns konstigt att komma hem från jobbet och inte behöva dra iväg till karateträningen. Det är liksom den normala gången måndag, onsdag och torsdag – hem från jobbet, käka en näve nötter och så iväg till träningen. Nu sitter jag bara och hänger i fåtöljen med fötterna på fotpallen och gör absolut ingenting.

Borde naturligtvis plugga lite inför tentan som är nästa vecka, men det tar emot. Jag klarar bara av en timme eller två åt gången, sedan orkar inte tankarna hålla sig kvar i det jag läser. Det känns lite oroväckande med tanke på att det bara är en vecka kvar, men jag kör nog just-in-time och pluggar hela natten före. Det har funkat förr, så varför inte nu?

Har inte för avsikt att bli underkänd, det skulle ta alldeles för mycket på egot … men på det här viset kan jag vara nöjd om jag får godkänt. Jag menar, om jag skulle ha pluggat kunde jag ju spika tentan, men nu gör jag inte det – då är det okej att bara få godkänt. Då kan jag leva i föreställningen att jag faktiskt kunde ha spikat. Lura mig själv är jag väldigt bra på! Fast – den enda tentan jag fått underkänt på under hela min studietid är den tentan då jag lierade mig med de duktiga och pluggade flera kvällar i veckan i god tid!

Dagens träning; cirka 7 km promenad, 2 x 5 armhävningar på knogarna.
Dagens middag; stekt fläsk med löksås, blev så det räcker till lunch i morgon också.
Dagens bästa; paket på posten.
Dagens sämsta; spillde grädde över hela spisen.

Kommentera

