Alldeles lagom!

Förälskad? Jag?

Det har dykt upp en mycket trevlig människa i mitt liv som har tagit en hel del plats i mitt sinne senaste tiden.  Vi började bekantskapen med en 10-timmarschat, därefter har vi träffats en hel del gånger och fortsatt pratet. Inga störningsmoment, vi har bara kunnat ägna oss åt varandra. Bara vara i tystnad. Lyssna, tala, äta god mat. Prata om ingenting viktigt och mycket viktiga saker. Prata så där lite utforskande, som man gör när man vill lära känna en ny människa. Allting känns bra. Och jag förundras över att Livet är så vänligt mot mig.

Så ja, det känns som om jag är förälskad. Alldeles så där lagom, precis som i allt annat jag gör.

Det där sista gick ni på, va?

9 Responses to Alldeles lagom!

  1. Anna skriver:

    Eh ja. Det gjorde jag. En som skriker ”bränn bocken!” varje år en lagom-människa, det förstår alla.

  2. MadamX skriver:

    Lagom eller olagom – spelar det nån roll? Huvudsaken är väl ändå att du vågar. Jag är glad för din skull.

  3. Schwester skriver:

    Underbart.

Kommentera

