Sköna söndag

Skön söndag har det varit idag.

Vaknade tidigt då jag råkade somna till Rapport igår kväll … så jag kom ut på söndagslöpturen redan vid 9-tiden. Tog mig drygt 9 km med tre-två-metoden, dvs springa tre minuter – gå två minuter, och det gör inte ont någonstans i kroppen, varken höft, vad eller knä. Förhoppningsvis har en veckas totalvila läkt kroppen någotsånär, den kändes lite sliten. Måste nog vara lite mer noggrann med mat och vila, inte slarva så mycket som jag gjort på senare tid.

På eftermiddagen tog jag itu med lakanshögen och manglade lite. Det är så skönt att ligga i manglade lakan, har man en gång börjat med den lyxen är det svårt att finna sig i något annat. Men det kräver ju att man anstränger sig lite … och problemet är att vika och dra lakanen ensam, grejen på väggen som man använder till det är inte lika bra som en människa. Men det går. Middagen avnjöts med Väninnan, lite prat och mat tillsammans är alltid bra, det ger näring åt både kropp och själ.

Nu är det bara resten av kvällen kvar. En bra bok eller en dålig film, det är frågan.

Kommentera

