Köpstoppsresonemang

Två dygn med feber, det räcker gott och väl för mig. Det är tråkigt att ligga hemma och inte orka med någonting, jag har sovit till teven mestadeles. Det blir lite läskigt sovande, jag drömmer in en massa som jag hör och det kan bli riktigt mardrömslika drömmar. Då är det bättre att stänga av teven, blunda och drömma riktiga drömmar.

Jag har hamnat i ett lite prekärt läge – just nu har jag köpstopp och får under februari månad endast inhandla mat och nödvändigheter. Nu funderar jag lite på vad som är nödvändigheter … tandtråd måste ju räknas dit, eller hur? Men hur är det med tulpaner? För om jag tänker hur bra min själ mår av ett fång tulpaner i veckan, då måste det ju vara nödvändigt att ha tulpaner? Annars mår jag ju dåligt och då måste jag tröstäta och då går det åt mer pengar åt mat.

Det gäller att resonera rätt så att det inte blir en massa undantag från regeln. För den här gången ska jag verkligen hålla mig.

Kommentera

