Ingen höjdardag

Bilen vägrade starta i lördags, stod på Coops parkering med kassar fulla med mat, naturligtvis lite frysta varor. Den (=bilhelvetet) hade inte gett några varningar alls, den har gått som en klocka hittills, men nu vägrade den. Påstod att ratten var låst och en massa saker som inte stämde. Jag vred på ratten, jag försökte starta om, jag vred på ratten ännu mera, men icke.

Som vanligt så sker sådana små händelser när man är under lite tidspress och absolut inte har tid att hålla på med att ringa runt, men som den förutseende kvinna jag är har jag även assistens-hjälp på min bilförsäkring. Försäkringsbrevet med alla telefonnummer skulle finnas i handskfacket, men av någon outgrundlig anledning så låg det inte där. I mitt lite förvirrade och hjälplösa tillstånd förstod jag inte att jag skulle kunna googla fram det med mobilen utan jag tog matkassarna och gick hem i rask takt. Hittade telefonnumret och fick kontakt – och en promenad tillbaka till Coops parkering i rask takt.

Snubben med bärgningsbilen kom, satt sig i bilen, försökte starta den (förgäves), öppnade motorhuven, pillade lite och gick och satte sig i sin bärgningsbil. Utan att prata med mig, han hade ett samtal i sin mobil hela tiden. Sedan backade han mot min bil, då förstod jag att det inte var riktigt bra. Han sa inte mycket, jag fick fråga vad han tänkte göra och vart han skulle köra min bil. Han tog inget namn, telefonnummer eller något sådant, körde bara iväg med min bil.

Idag ringde verkstan. 3996 kr skulle det kosta. Fyratusenkronor rakt ut i ett svart hål.

Det känns inte som en höjdardag idag. Inte alls.

4 Responses to Ingen höjdardag

  1. madonnan skriver:

    Fy vad trist! Bilskrälle. Inget billigt kalas, precis och en så omänsklig bilkille. Suck.

    Då kan det bara bli bättre! Kanske skiner solen imorgon och en lottovinst dyker upp. Eller nåt…

    Kram!

  2. fgggmf skriver:

    Hoppas att du får en specifierad räkning på detta, för mig låter det som ett dåligt batteri som kanske sabbat datorboxen.

Kommentera

