Jag vet inte

Jag tror det var 2005 som jag började blogga lite smått, jag minns inte riktig var jag hade min första blogg, men 2006 började jag på Aftonbladets blogg och då blev det allt mera frekvent skrivande. När AB-lades ner flyttade jag mina inlägg hit, den här bloggen hade varit en ”träningsblogg” innan, men den fick bli min ordinarie blogg.

Från början skrev jag för att min Älskade reste mycket i jobbet, han tyckte om att läsa om mitt görande när han befann sig på andra sidan jordklotet. Så småningom utvecklades min blogg att bli alltmer funderande över diverse meningslösheter och viktiga saker. Här har jag skrivit om kärlek, här har jag skrivit om träning, här har jag skrivit om bröllop och begravningar. Jag har vältrat mig i min sorg här efter min Älskades död, jag har skrivit om ensamheten efter Dotterns flytt. Men jag har också skrivit om den nya tiden som har kommit, glädjen över att återigen våga ge mig hän. Glädjen över en ny människa i mitt liv.

Jag har fått en hel del cybervänner och några har jag träffat i köttvärlden också. En del av cybervännerna har jag aldrig någonsin träffat, men de har funnits där och hjälpt mig många gånger att inte sjunka när tungsinnet har kommit över mig. Många är det också som har varit med och glädjts (det heter nog inte så, men ni fattar va?) med mig i mitt nya Liv. Bloggen har varit min ventil för både sorg och glädje. Men nu känns det inte så längre.

Jag censurerar mig här.

Jag vill inte skriva längre om mina tankar. Jag vill inte skriva om min glädje, jag vill inte skriva om min förälskelse, inte om mina farhågor inför framtiden, inte om mina funderingar – det blir bara någon slags krystade dagboksinlägg då och då. Ett tag funderade jag på att sätta bloggen bakom lösenord, men det kändes konstigt. Jag vet inte vad jag ska göra.

Jag vet inte.

12 Responses to Jag vet inte

  1. emilsthlm skriver:

    Kära du.
    Jag har följt din blogg länge. Den har givit mig mycket. Tack.
    Allt har sin tid. Även bloggar. Gör som du känner. Ingen klandrar dig men många kommer sakna dig. Lägger du lösenord på den så vill jag gärna veta det.
    Jag känner mig glad över att du träffat en man. Människor behöver en andra hälft. Du har gått länge själv. Tillräckligt länge.
    Vad du än gör – stor kram och stort tack!!
    Emil

    • Ninja Ister skriver:

      Jag tror jag försöker ett tag till, det känns som om det vore en förlust för mig att skippa den här bloggen. Men jag går nog över till lite annan slags inlägg. Kanske. 🙂

  2. kyrkis skriver:

    Vi har känt varandra i många år på bloggen. Att jag numera heter kyrkis var för att du började kalla mig det, och när vi bytte portal behövde jag två bloggar för att få med allt. Så då blev det så.

    Det är många gamla bloggar som lagt ner. Av olika anledningar. Jag sörjer varje gång. Men även om jag håller ut ett tag till så känner jag ju att det inte är som på AB-tiden. Man når inte så långt längre, och samtalen blir få.

    Låt bloggen vila lite, och se om lusten kommer åter.

    • Ninja Ister skriver:

      Åh, Kyrkis – vi hade bra kul på AB en gång i tiden! Härliga samtal och galenskaper avlöste varandra! Det är inte så mycket samtal här längre, jag vet inte vart samtalen har flyttat.

      Jag finns på twitter också – @ninjaister

  3. Tant Otto skriver:

    Hm..det är sannerligen inte detsamma som förr inne på AB bloggen…numera skriver man mer i tysthet..inte så många når fram längre och det känns onekligen lite ensamt ibland.
    Skrivandet och lusten att skriva har avtagit..men allt har väl sin tid..så även bloggandet.

    Man vet inte varför man bloggar emellanåt ..men svackorna håller i sig längre och längre …så jag säger som du …jag vet inte.

    • Ninja Ister skriver:

      Jag tänker inte bara på samtalen och diskussionerna som är obefintliga här utan för mig har det blivit att jag inte längre vill skriva om det som verkligen berör mig, jag censurerar mig. Det här var MIN blogg tidigare, men inte nu längre.

      Jag tycker att det är en stor förlust.

  4. Anna skriver:

    Just meningen att jag skriver att jag ”ska sluta” och att jag inte har något mer att skriva får alltid effekten att det dyker upp en mängd nya idéer till blogginlägg. Varenda gång, det slår aldrig fel.

    • Ninja Ister skriver:

      Observera att jag inte har skrivit ”ska sluta”. 🙂

      Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till att inte kunna skriva fritt längre. Jag avvaktar lite, så får jag se.

      Nu kommer bloggen att vara en reseblogg en vecka – så det löser sig nog.

  5. Aasa skriver:

    Sitter i utlandet och läser gärna din blogg, särskilt da jag själv hallit pa med kampsport och kutar sa ofta jag kan. Dessutom har jag ocksa skrattat gott eller gratit vid läsning. Har varit berikande – stort beröm!! Härligt att läsa om ditt mod och ”inte-ge-upp-anda”!! 🙂

  6. En gammal läsare skriver:

    Jeez du har börjat med smileysar, en sån utveckling vill jag inte missa!

Kommentera

