Livet ger mig mycket

Haft Dottern hemma här i tre veckor, det har varit tre riktigt bra veckor – vi har gjort massa saker tillsammans och haft roligt ihop – hon har blivit så vuxen och det är givande att föra samtal med henne.  Vi har också varit fysiskt aktiva, var bland annat till Skuleskogen och gjorde en liten halvdagsvandring till Slåttdalsskrevan och vi bodde på hotell i Örnsköldsvik två nätter. Naturligtvis har vi promenerat massor och tagit någon löprunda då och då, så pass mycket att hon fick ont i en fot och haltade några dagar.

Slåttdalsskrevan

Slåttdalsskrevan

En Äldre Distingerad Herre och Miaisageek besökte oss i söndags – de hade varken träffat Dottern eller Förälskelsen tidigare så det blev en riktigt trevlig eftermiddag med balkonghäng och därefter en mycket god middag på MEAT. Den krogen levererar alltid perfekt kött, jag har aldrig gått missnöjd därifrån. Det blev en hel del trevligt prat om allt möjligt mellan himmel och jord, det är alltid kul att föra samtal med människor som tänker till lite.

Och hur går det med dejtingen, undrar mina trogna läsare förståss; Jo, när Dottern åkte hem i måndags morse kom Förälskelsen på kvällen och vi har haft en fin liten minisemester tillsammans. Vi har turistat i Gävle i dagarna två och vi har tagit förhållandet ett steg till – Löpsteget är genomfört och det gick alldeles utmärkt! Det bådar gott inför framtiden – jag brukar ju vilja slå mina löparkompisar.

Vårvik

Vårvik

Det känns som om semestern hittills har varit mer än perfekt; det har varit mycket trevliga människor, mycket prat och skratt och en hel del fysisk aktivitet. Hjärnan, hjärtat och kroppen har fått sitt och jag mår riktigt bra nu. Magkatarren som plågat mig sedan veckan före midsommar har börjat ge sig, denna veckan har jag nästan inte känt av det alls och antalet Novalucol har minskat drastiskt … kanske beror det på att jag hela tiden har tuggat på någonting – eller så är det för att stressnivån har gått ner.

Jag känner en stor tacksamhet till Livet som ger mig så mycket gott nu.

Kommentera

