Hur hamnade jag i det här träsket?

Hur hamnade jag där egentligen?

Helt plötsligt satt jag där och försvarade mina sexbloggerier och oanständiga tweets. Fick höra hur mina oanständiga tweets skulle kunna läsas av barn och grannar. Och jag försvarade mig. Och jag började tvivla på mitt omdömde. Började känna mig fel, oanständig och snuskig.

Tills jag kom på att jag har f-n aldrig sexbloggat, mina tweets har aldrig varit oanständiga. Det är i tolkarens ögon som de blev oanständiga, fula. I hens ögon blev alla roligheter besudlade och snuskiga. Så. Jävla. Sjukt. Jag hade ju inte gjort något jag behövde försvara.

Ibland undrar jag om jag är dum i huvudet … och hur jag kunde ha så dåligt självförtroende att jag föll så djupt i tvivlets träsk.

Men jag reste mig upp igen.

14 Responses to Hur hamnade jag i det här träsket?

  1. Gun, Sweden skriver:

    Äsch. Man har sina svackor.

  2. Anna skriver:

    Vava? Inget lösen längre?

  3. Anna skriver:

    Nej inlägget ovan var synligt även utan att ha loggat in alls.

  4. Mia* skriver:

    @Anna: Jag ser inlägget för att jag tidigare matat in lösenordet. Går jag till denna sida med en annan webbläsare visar den ingen text utan ber bara om ett lösenord – alltså, det är webbläsaren som ”minns” lösenordet så att vi slipper skriva in det varje gång vi besöker sidan. Mycket praktiskt och framförallt bekvämt.

    Jag testade lite och upptäckte att det funkar med hjälp av en cookie i webbläsaren – tar jag bort denna cookie måste jag ange lösenord för att se sidan (och då skapas och sätts en ny cookie). Såvitt jag kan se är denna cookie giltig i 10 dagar från att den skapats, vilket innebär att webbläsaren minns lösenordet i 10 dagar, därefter kommer den åter att fråga dig efter lösenord när du kommer hit.

  5. Ninja Ister skriver:

    Anna – det verkar lite konstigt. Jag kommer inte in på lösenordsskyddade inlägg utan att mata in lösenordet när jag provar på andra datorer (och min mobil) förrän jag har matat in ordet en gång. Sen behöver jag inte göra det mera – förutom om jag rensar cookies mm.

  6. Mia* skriver:

    @Anna: Du skrev ”Vava? Inget lösen längre?” från början, vilket jag tolkade som att du angett lösenordet någon gång tidigare (t.ex. för ett annat av de lösenordsskyddade inläggen på den här bloggen) och då vore det inget konstigt att du inte behövde skriva in något här eftersom webbläsaren ju ”minns” lösenordet i 10 dagar och det gäller för hela bloggen snarare än för ett enskilt inlägg. Men om du menar att du aldrig någonsin matat in lösenordet på/för den här bloggen så fattar jag precis ingenting. Om det nu inte är så att du delar dator/webbläsare med någon annan, som gjort det förstås.

  7. Anna skriver:

    Vi kanske talar förbi varandra: När jag läser att en blogg är lösenordsskyddad tog jag för givet att det gäller alla inlägg. Men jag förstår nu att alla har kunnat se inlägget ovan detta hela tiden, och att det varit meningen. Det var det HÄR inlägget som var lösenordsskyddat men inte de andra. ?

  8. Mia* skriver:

    @Anna: Ja, det är därför jag försöker skriva mer än jag tycker är nödvändigt (för att det är så vanligt att man pratar förbi varandra), men ja, det stämmer – det är inte alla inlägg som är lösenordsskyddade utan bara vissa. Och detta är ett av dem.

    Och nu när jag läser ”inlägget ovan detta” så inser jag att du kan ha syftat på ett annat inlägg, medan jag tolkade orden som att du menade detta inlägg (texten ovanför kommentarerna). Jisses! 😀

Kommentera

