Märkliga saker händer

Två arbetsdagar avklarade denna vecka, helt okej. Det är skönt att komma i vanliga rutiner igen – för mycket ledighet gör mig bara slö. Har pysslat med husmorssysslor senaste dagarna också – hemmet har förfallit under sommaren. Den nya fina dammsugaren har knappt varit utanför städskåpet sedan den inhandlades i början på juli! Men nu börjar det bli ordning på torpet! Det är bara tvättkorgen som fortfarande är översvämmad, men den ska jag åtgärda under veckan.

Dagens fysiska aktivitet bestod av en löprunda på knappt 8K, det var riktigt skönt idag. Ingen trängsel alls i spåret, jag var Lonesome hela tiden! Det är så himla skönt att springa av sig jobbet efter dagens slut, glädjen kommer under passet och håller i sig hela kvällen. Jag har också tagit till vana att gå till jobbet istället för att cykla – då får jag mig en 20 minuters promenad både på morgonen och eftermiddagen, då har jag liksom grundaktiviteten avklarad redan.

Numera kommer jag upp i tid på morgonen, det är slut på snoozandet för min del. Det började i december 2013, samma natt som Bocken brann. Då vaknade jag vid femtiden och sedan dess har jag inte haft några svårigheter alls att komma upp på morgonen. Märklig känsla när jag alltid har varit så svårväckt och seg på morgonen. Det har alltid varit pest och pina att gå upp, många gånger har jag gråtit i duschen och svurit över livet som tvingar mig upp. Men nu vaknar jag före klockan och går upp med ett leende, nåja, åtminstone utan att svära.

Märkliga saker händer med mig.

Kommentera

