Ni behöver inte veta allt

Sippar på den tredje koppen kaffe på balkongen och Livet känns gott. Trivs så bra på balkongen nu när jag fått allt möblerat som jag vill – balkongen har verkligen varit ett extrarum nu på sommaren. Visserligen lite väl varm på eftermiddagarna, men perfekt på förmiddagen och kvällen. Så här ser det ut där jag sitter och funderar över Livets Gåtor på förmiddagarna och kvällarna.

Min balkong

Min balkong

Just nu sitter jag och planerar dagens aktiviteter; träff med Väninnan för att käka brunch på stan, kanske lite shopping och därefter lite skönhetssömn och sedan något trevligt till kväller – kanske lyssna på musik på lokal med någon trevlig vän.

Visst har jag ett härligt Liv med fint hem och meningsfulla aktiviteter?

Behöver ju inte tala om för er att balkongen är så dammig att jag inte vill ha mörka kläder på mig, halva ytan täcks av tvätt på tork och att det kommer att bli olidligt varmt på eftermiddagen. Eftermiddagen som troligtvis kommer att tillbringas med dammsugaren, tvätt och mangling, på kvällen ska jag se på Netflix – har några avsnitt kvar av BBC:s serie om koncentrationslägren under andra världskriget, så där lagom roligt och mardrömsskapande – allt för att jag ska slippa tänka och ta ställning till om jag verkligen ska fortsätta med studierna nu till hösten eller om jag ska göra studieuppehåll.

Men inte behöver ni veta allt om mitt liv – det räcker ju att jag berättar det mysiga, fina och veckotidningsanpassade liv här på bloggen?!

4 Responses to Ni behöver inte veta allt

  1. Mia* skriver:

    Nej, det är klart vi inte behöver – men vi vill! 😉

    Allvarligt talat: jag tycker att du ska skriva helt påhittade inlägg mellan varven, bara för att jäklas lite. Det vore kul att gissa vad som är sant och vad som är fria fantasier eller bara lite konstnärlig frihet.

    • Ninja Ister skriver:

      Haha! Hitte-på-inlägg vore kul – allt om min resa till Bali och mina män som jag helst byter varje månad, för att inte tala om alla pengar som jag lägger ner på smink och kläder… sådana inlägg kanske det blir i framtiden. Vi får se. Tack för tipset!

  2. kyrkis skriver:

    Bara du redogör för dina toalettvanor så kan resten kvitta…

Kommentera

