Träningspladder

Rivstart med karate denna veckan – tränar själv måndag och onsdag och instruerar ungar tisdag och torsdag. Det blir inte mycket mera än jobba-äta-träna, kvällarna blir korta och hushållet förfaller. Men det gör inget, det är roligt att komma igång igen, jag har saknat karaten väldigt under våren och sommaren. Har ju inte tränat karate så mycket själv under våren – studier och andra saker har kommit emellan, det har inte funnits tid helt enkelt. Löpningen kan jag ju fixa när som helst, karaten är fasta tider så det är lite svårare att få ihop ibland.

På jobbet har vi fått en ny medarbetare, en ung (23 år) kille som är väldigt träningssugen – och jag har återigen en träningskompis till lunchträningen på tisdagar och fredagar.  Vi kör 20 minuter intensiv styrketräning (45-sekundersintervaller) och han kom med många nya övningar, det kommer att bli kul – och framför allt blir min styrketräning av, det brukar bli lite si och så med det annars, jag har svårt att motivera mig ensam. Förhoppningsvis får vi med några andra också, det blir ju roligare ju fler vi blir.

Om jag lyckas komma igång med träningen ordentligt nu så kanske, kanske kan jag om två år försöka ta mig till nästa nivå på karaten – det vore inte fel att klara Nidan, andra svarta bältet. Det vore grejer det! Men det gäller att skynda långsamt, kroppen är ju inte 20 år längre. Det är ju jag bra på, skynda långsamt och ta det lagom. Jepp. Lagom är precis min stil.

Fast risken finns ju alltid att det blir några skadeinlägg snart om jag känner mig själv rätt.

Kommentera

