Och det mår jag inte bra av!

Det här med att dejta är inte bara en dans på rosor, det är också rätt slitsamt – speciellt när man inte befinner sig i samma stadie i livet. Han med barn och ett ex, inte färdig med skilsmässan – jag fri och ensam, ingen att ta hänsyn till, bara mig själv. Det föder en massa frågor och komplikationer, sånt som jag har sluppit under några år.

Vems tid och prioriteringar är viktigast?
Hur mycket ska jag ge efter?
Vad ska jag inte ge efter på?

Jag som avskyr att leva i en kanske-tillvaro har hamnat precis där. Kanske på fredag, kanske i morgon. Möjligen, kanhända.

Och jag mår inte bra av det.

F-n ge mig ett tydligt nej eller ja! Jag har mycket lättare att förhålla mig till tydlighet, ett nej är betydligt enklare att förhålla sig till än ett kanske. Jag vill ha ett JA eller NEJ.

Annars går jag sönder. Och DET mår jag inte bra av.

 

2 Responses to Och det mår jag inte bra av!

  1. Anna skriver:

    Jag står inte ut med sådant heller. Men jag tycker dessutom inte att det är okej. Om det nu är så att han säger att ni kanske ska ses såvida inte barnen vill komma över typ?

    • Ninja Ister skriver:

      Det är mera att det blir svårt att planera … kanske kan vi ses i morgon. Och när vi sedan ses, då händer det alltid saker: hunden blir sjuk, hästen rymmer, blixten slår ner eller nåt så att det blir bara pannkaka.

      Jag har svårt för blixtnedslag som stör min tillvaro. Helt klart.

Kommentera

