Ställ rätt frågor

Veckan har varit lite … tuff, det måste jag säga. Både på jobbet och på fritiden, men jag klarade den utan att bli alltför galen. Tog beslut i veckan att inte plugga den här terminen, tänker inte skriva uppsats nu. Det är alldeles för mycket annat som tar min energi, måste spara mina krafter. Söker väl någon kurs till våren när jag börjar bli uttråkad igen och funderar sen om jag vill gå uppsatskursen nästa år. Kanske. Jag behöver ju inte skriva den överhuvudtaget – jag kan ju bara gå alla fördjupningskurser som ingår i programmet, det är ju dom jag vill åt!

Vänninan sa en bra sak häromdagen – fundera på vad som driver dig … och jag kom fram till att själva Masterexamen inte är det jag egentligen strävar efter, det är bara en statusmarkör som naturligtvis smäller högt i vissa kretsar, men jag är inte alls säker på att jag vill vara där.  Jag vill ju bara lära mig en massa nya saker inom mitt område. Fördjupa mig. Få ny, fräsch kunskap, lära mig att tolka och värdera andras skrifter.

Ibland är det bra att ha en Väninna som ställer rätt frågor.

2 Responses to Ställ rätt frågor

  1. Anneli skriver:

    Klok vän du har.

Kommentera

