Allt annat är vansinne i mitt sinne

Idag har jag utövat min rätt – och skyldighet – att rösta.

Finklädd och med röstkortet i väskan cyklade jag i solskenet till vallokalen, stod och tittade en stund på alla människor som strömmade till och från lokalen innan jag själv gick in, tog några lappar och ställde mig bakom det gröna skynket och stoppade in valsedlarna. Jag kontrollerade noga att valförrättaren stoppade mina kuvert i rätt låda och röstförättaren markerade alla tre valen i röstlängden.

Känner mig nöjd med att ha förmånen att leva i en demokrati.
Känner mig nöjd med att få rösta på vilka jag vill utan att någon försöker skjuta mig.

Hur röstade jag då, undrar ni säkert, mina kära läsare.

Jag röstade för demokrati.
Jag röstade för solidaritet.
Jag röstade för mångfald.

Allt annat är vansinne i mitt sinne.

4 Responses to Allt annat är vansinne i mitt sinne

  1. Ninja Ister skriver:

    Moderater och solidaritet går inte ihop riktigt. Inte i mitt huvud i alla fall.

    • Anna skriver:

      Nej jag tänkte nästan det. Obs att jag inte röstade på Moderaterna heller, men ibland tar vänstern åt sig lite väl mycket av äror tycker jag. Ingen regeringen har tagit emot fler flyktingar än förra regeringen, och det var också de som förändrade så att homosexuella kunde gifta sig. Ändå talar vänstern alltid om dessa saker om om det är ”deras” frågor.

  2. Tant Otto skriver:

    Nu ska det bli spännande att se hur den nya regeringen ska kunna regera tillsammans …men det blir säkert bra …om inte bättre …så kan det väl knappast bli sämre ändå.

Kommentera

