Inte en bitch, inte!

Efter en lugn och härlig morgon tog jag mig ut på en promenad i det fantastiska höstvädret, det kändes lite overkligt att det var så varmt i mitten på september! Bestämde mig under promenaden att jag skulle köra ett lass till återvinningen, det börjar bli rätt mycket bråte både i vindsförrådet och i källarförrådet – jag förstår inte riktigt hur jag har lyckats fylla båda förråden på bara tre år!

När jag väl kom hem stod det en annan bil med släp framför andra porten och blockerade infarten, precis som den har gjort flera dagar under veckan som gått. Jag pratade lite med hen som kom ner och lastade i något och frågade hur länge hen tänkte stå där idag. Hen trodde på en timme eller två och då kom bitchen fram och jag tyckte att hen nog kunde flytta på sitt ekipage så jag kom in – det är minsann ingen parkering där, sa jag och gick upp till mig, muttrandes. Och sedan ångrade jag mig. Varför behövde jag vara så j-a sur för, det skulle väl inte vara hela världen om jag parkerade på gatan och bar mitt skräp några extrasteg? Men när jag sen kom ut med mina grejer, då hade ekipaget försvunnit så jag kunde köra fram min bil. Jag fick lite mer utrymme i källarförrådet, men det skaver fortfarande att jag var så himla bitchig.

För jag vill ju vara en trevlig, varm och generös människa. Inte en bitch, inte.

6 Responses to Inte en bitch, inte!

  1. klös skriver:

    är nog ”tant” hormonerna som talade ..de har börjat göra de hos mig ibland har jag märkt 🙂

  2. kyrkis skriver:

    Jag har det motsatta problemet. Jag är alldeles för snäll. Borde vara mer bitchig faktiskt.

  3. Tant Otto skriver:

    Det kan nog vara tanthormonerna som Klös säger…jag som oftast är snäll kan oxå häva ur mig saker som jag sen ångrar.
    Impulsiviteten har ökat med åren hos mig …och även grodorna som hoppar ur munnen 🙂
    Ibland hade jag velat bita mig i tungan för att få tyst på dumheterna…men det hinner jag oftast inte 😦

Kommentera

