Den här dagen också

Idag sprang jag för första gången på länge.

Förberedde mig noga med kläder, mobil, vilken sträcka jag skulle springa och matade in intervallerna i appen – det var ju tänkt som ett rehabpass med gångintervaller, för att inte gå ut för hårt. Och så stängde jag av löp-appen efter 30 sekunder och sprang åt ett helt annat håll. Bara ren löparglädje i 8 kilometer i höstsolen. Benen sprang av sig själva och tungsinnet släppte för en stund.

Löpturen fick mig att orka den här dagen också.

Kommentera

