Mitt 2014

Årets sista dag och då ska ju året sammanfattas på något sätt. Vad kan jag säga om mitt år då, vad är det som har hänt?

Årets allra första dag började med en date, en date som visade sig bli lite mer än en date. Jag räknar mig som varandes i ett förhållande numera och den obligatoriska statusuppdateringen på Facebook är gjord.

Våren blev hektisk – heltidsjobb, studier, träning av ungar och en ny människa i mitt liv. Naturligtvis slutade allting med en smärre krasch till sommaren då jag fick lov att omvärdera och tänka till lite på vad som är viktigt i mitt liv. Vad som jag kan påverka och vad jag bara kan förhålla mig till. Blev lite tilltryckt men reste mig upp igen, lite starkare och segare och förhoppningsvis lite klokare.

Under sommaren kom Dottern hem ett par veckor och jag njöt av hennes sällskap, vi gjorde en hel del saker tillsammans och min semester blev precis så bra som jag önskade. Hennes närvaro gjorde mig gott, jag såg att hon mår bra och det gav mig kraft.

Hösten börjades med ett löfte om att inte studera, dra ner på träningen av andra och försöka hitta någon slags balans i tillvaron – men det är svårt för en allt-eller-intet-människa. Mycket svårt, men jag tror att jag har klarat det rätt bra. För att få ett litet avbrott i mörkret bestämde Dottern och jag en date i New York och hade en trevlig långhelg tillsammans, det blev en vitamininjektion som hjälpte mig vidare under hösten. Hösten som blev lång, lång och mörk ute, men ljus i sinnet.

Så sammanfattiningsvis kan jag känna att det har varit ett turbulent men lärorikt år. Förra året så här dags började skymta en ny tid och såg fram emot ett år med massor av känslor, erfarenheter och upplevelser. Och det har det blivit – det har blivit ett år då jag har vaknat till som kvinna, ett år som gett mig nya erfarenheter, nya insikter om mig själv. Ett år med mycket känslor och upplevelser.

Ett år med mycket kärlek.

Kommentera

