Planlöst för Lonesome Traveler*

Planen var att överraska Dotterns Amerikan med min närvaro på ceremonin i morgon fredag, då han blir färdigutbildad polis. Alla gillar väl när svärmor kommer på oväntat besök? Planen var alltså att jag just nu skulle sitta på planet till Phoenix och landa lagom till torsdagkväll (de ligger 9 timmar efter oss, så det går).

Men.

Planet som skulle ta mig och en massa andra människor till London visade sig vara oplanerat trasig. Först hotade personalen med en timmes försening, sedan en timme till och det slutade med att vi fick kliva av. Alla som bara reste med handbagage bokades in på följande plan till London, men vi som hade bagage fick snällt hämta ut våra väskor, gå genom passkontrollen och därefter stod vi ett antal timmar i kö för att bli ombokade. Naturligtvis fanns det inga flyg som skulle kunna ta mig till Phoenix förrän imorgon, paret som stod strax före mig fick sin resa förskjuten med många timmar och extra byten – jag hade tur för det fanns en plats över till morgondagens flyg. Det kan alltså ha sina fördelar att vara Lonesome Traveler. Nu är jag alltså planerad till morgondagens plan och kommer fram ett dygn senare.

Flygbolaget (Brittish Airways) bjuder på hotell och middag – för mig blev det Radisson Blue på Sky City. Middagen blev en fet hamburgare – jag hade ju inte ätit alls under dagen, planerad ju att äta frukost på planet till London, men har mest rantat runt på flygplatsen och stått i köer hela dagen. Det är nackdelen med att vara Lonesome Traveler – man vågar inte lämna kön för att köpa sig något att äta.

Mina planer sprack rejält idag, bara för att ett plan hade oplanerat fel. Jag tröstar mig själv med att jag åtminstone har en bra hemförsäkring med utökat reseskydd – jag får tillbaka en del pengar.

I morgon är en ny dag för en Lonesome Traveler

* Traveler används i USA och traveller i UK

Kommentera

