Randigt liv

– Livet blir randigt vid förluster, sa Väninnan. Precis så känner jag mig nu, jag växlar mellan svart och vitt. Ena stunden djupaste förtvivlan, nästa helt okej.

Beslutade mig för att göra det sista, nyckelväxling och hämtning av diverse pryttlar. Måste ha det gjort, det hängde över mig. Träffades vid parkeringen. Kände att jag fick svårt att andas, men höll ihop. Hamnade på svarta randen. En bred jävla rand.

Kom hem och läste i mitt Twitterflöde. En i flödet ville ha fikasällskap klockan 14, på stationen – han slängde ut en allmän begäran bara, ville ha sällskap vid tågväntandet. Vi har aldrig interagerat på Twitter, bara följt varandra. Först sa jag ”ja”, sen ångrade jag mig, kände mig för låg. Och sedan ångrade jag mig igen och åkte dit.

Trekvart med intensivt samtal över fika med en Främling. Jag kunde andas igen. Helt plötsligt befann jag mig på den vita randen.

Jag behöver människor så att de svarta ränderna blir smalare.

One Response to Randigt liv

  1. […] Det har varit en dag fullt av träning – två pass karate och ett kort löppass. Mat och prat emellan. En riktigt bra dag, med andra ord, nästan hela dagen på vit rand. […]

Kommentera

