Jag är en Ninja

Det har varit en dag fullt av träning – två pass karate och ett kort löppass. Mat och prat emellan. En riktigt bra dag, med andra ord, nästan hela dagen på vit rand.

Men jag har också haft tid att reflektera. Fundera. Läsa det jag skrivit tidigare. Analysera.

Varför jag inte såg det komma, varför jag släppte garden helt, jag som hållit garden uppe hela djävla tiden, men sänkt den alltmer under våren. Till slut vågade jag sänka den helt. Och så bara poff! Ikken Hissatsu.

Jag tog en risk, ganska medveten om att jag inte hade så höga odds, jag tog en jävla risk.  Och jag förlorade.

Nu är det bara att kliva upp, slicka såren, läka och gå vidare.

Jag är ju faktiskt en Ninja.

Kommentera

