Återta mitt Liv

Funderar mycket på det här med relationer, hur tokigt det kan bli ibland.

Inser att jag själv faktiskt har begränsat mig och varit en väntande kvinna de senaste åren. Tänkt att det ger sig med tiden, försökt leva i nuet och jag har medvetet valt att vänta. Jag kan inte skylla på någon annan och jag ångrar inte mina val – för det har varit underbart, också.

Men jag känner nu att under tiden har det skett en normaliseringsprocess – från en aktiv och utåtriktad människa blev jag till en väntande kvinna. En som tyckte det var okej att ligga långt nere på prio-listan, en som bara fanns tillgänglig. En som inte krävde något, som tacksamt tog emot det jag fick. Jag blev till en kvinna som lät andras behov styra mitt liv. Nästan utan att märka det.

Nu ska jag återta mitt Liv.

 

4 Responses to Återta mitt Liv

  1. Tant Otto skriver:

    Ibland gör man sådana medvetna val..kanske för att man behöver återhämta sig från något som hänt eller bara för att man vill vara ifred helt enkelt.
    Jag har varit i ” väntande”läge ett bra tag nu..och det börjar bli lite frustrerande.Man kan tycka att livet flyr förbi under tiden man är i väntoläget..att man missar lite av själva livet..det är nog som du säger dags att återta livet nu.

  2. starkskör skriver:

    Där har jag också varit förr. Det funkar inte alls, det är som att ens jag försvinner. Jag återtog också mitt liv, vilket har gett mig människor som aktivt vill vara en del av mitt liv och att jag är det i deras, både vänner och en mycket bra man.

Kommentera

